KENDİNE İYİ BAK MERSİN..

Selamunaleyküm :)

En son diş ağrılarım bana rahat vermediği için tatili kısa kesmemiz gerektiğinden bahsediyodum sanırım. öyle de yaptık.. 1-2 gün evvel çıktık yola mecburen. ama yolculaklar da başlı başına birer tatil benim için.. yollarda öyle güzel şeyler görüyosunuz ki sıkılmak gibi bi lüksünüz dahi olmuyo :)


Tabiata Rabbim öyle renkler bahşetmiş ki büyüleyici.. her köşede bambaşka bi tabloyu seyretmek gibi.. 

Büyüdükçe daha da lezzet alır oluyosunuz. küçükken "daha gelmedik miii?" sorularıyla ailemizi boğduğumuz sıkıcı yollar büyüdükçe ailenizle beraber tadını çıkarabildiğiniz harika bi organizasyona dönüşüyo.. :)


Akdeniz.. deniz hususunda Türkiye'de hatta Dünya'da bi eşi benzeri yok sanırım.. Ege'ye de aşığımdır. hatta Ege'yi daha bile çok severim ama iş yüzmeye gelince bir numara her daim Akdeniz. isterseniz şu yüzen gruba sorun ;) resimde karınca gibiler pek belli değil sanırım ama 30dan fazla yüzen insan var orda :)

Her coğrafyanın kendine has özellikleri var tabi. güzellik sadece denizin mavisinde değil tarlanın sarısında da gizli.. Konya'ya doğru gittikçe hava daha bi kurudu, etraf daha bi çoraklaştı ama o buğday tarlaları bana bi çok manzaradan daha çok mutluluk verir neden bilmem :)


Bu arada yalın resim yerine kolaj koymam ve her bi kareye moda tadında yazmamın sebebi çalınmalara karşı bi çeşit koruma. ama tabi çok hoşlanmadıysanız başka bi şeyler de yaparız , söylemeniz yeter ;)

  

Konya yollarında olup da Konya Şeker'in fabrikasına uğramamamız olmazdı tabi.. :)) hemşerilere destek olalım hem dimi ;D bu arada konya şekeri de tebrik etmeliyim. alışveriş yaptığınız zaman ödediğiniz paranın bi kısmıyla Konya yolu boyunca ağaçlandırma yapıyolar. sırf dikmek de değil, sulaması, çapalanıp toprağın havalandırılmasına kadar her şeyiyle uğraşıyolar. yolda gelirken görmüştük, kendilerne ait sulama araçlarıyla fidanlara su veriyodu bi görevli diğer bi yanda hanımlar çapa yapıyodu diplerine. henüz aileye yeni katılan küçük üyelerin dışında büyük kıdemli ağaçlar da var, uzun süredir uğraştıkları belli. tebrik ediyorum ne diyim harikalar..

 
Sırf bu yüzden Torku alınır. hem yerli üretim hem dünyaya bi faydaları var. bu arada sağlam reklam yaptım ama hiçbi çıkarım yok :D neyse sırf bu sebeple gidip torku alır da sizin paranızla bi fidan dikilirse yırttım hehehe ;D ;D
 
Annemle yolculuk yapmanın en temel kuralı: yol kenarında sebze meyve satan her tezgahta duracaksın o kadar ! :D konya yolunda pek fazla sebze filan olmasa da çumra kavununu bulabildik ;D
 
 
Kavunlarımızı da aldık yola devam :) tabi ki radyoda TRT açık, şarkılar türküler derken Konya'ya vardık..  konyada ne yapılır? elbette etli ekmek yenir! :D küçükken yaz tatillerinde konyaya geldiğimizde etli ekmek yerdik hep. sonra tekrar evimize döndüğümüzde etli ekmek bi anda kıymalı pide olurdu halk arasında. ikisi de aynı şey ama küçükken kafam karışırdı hep buna :D :D
 
Bizim vazgeçilmez mekanımız olan "Bolu Lokantası"na gittik. konyada adım başı bulursunuz etli ekmekçi. "Havzan" da sonralardan çok meşhur oldu ama hiçbiri Bolu Lokantası gibi olamaz. olur da giderseniz bi gün aklınızda bulunsun. Mevlana müzesinin hemen oralarda zaten bulunması zor değil.
 

Bu altta gördüğünüz etli ekmek değil. "mevlana" diye geçer adı. peynirlidir. o da bi harikadır. hamurunu öyle ince, öyle kıtır yaparlar kii uf uf vallahi canım çekti anlatırken :D zaten adını duyurmuş bi mekandır. çok küçük bi dükkandır, rağbet de gördüğü için gittiğinizde yer bulursanız şanslısınızdır. her zaman doludur maşallah :) bu arada bi kaç sene evvel babam "neden Bolu Lokantası?" diye sormuştu. konyada etli ekmek yapan bi yer ama adı Bolu Lokantası. cevabı dinleyin :D aldıklarında dükkanın adı buymuş onlar da değiştirmemiş.. hahaah :D çok gülmüştüm ya :D

 

Baharatçılar.. asılı duran kuru patlıcan, bamya, biberler.. kutu kutu bulgur, bakliyat.. anadolu bu işte :) memleketimiz güzel ya hu :)) 


Güneş iyice yattı artık. akşam olmaya başladı. Mersin-Ankara belki  o kadar uzak değil ama bu kadar dura dura gidince anca oluyo :)
 
 
Yine bi yolculuğun sonuna daha geldik. en azından mersin-ankara yolculuğu yani. bizde yolculuk bitmez ;) şimdilik hoşçakalın. arayı açmadan dönmeye çalışıcam.
 
Ben kaçtım.. öpüldünüz.. :)

Yorumlar

Popüler Yayınlar